Sok esküvői fotósok zene bizonyos mértékig a saját weboldalak. Hívei azt mondják, hogy a zene segít létrehozni és fokozza az érzelmi élmény, és egyben a márka a esküvői fotós megközelítését a mesterséget.
Sajnos, számos esküvői fotósok zenét a telek illegálisan, akár egy kevéssé ismerik a törvényt, a racionalizálási, hogy ezek használata "előmozdítása a művész", vagy figyelmen kívül hagyják. Ez azért ironikus, mert, mint a fotózás, a zene alkotói tulajdon, valamint a törvényes jogokat az alkotók tiszteletben kell tartani.
És még megfelelő licenccel zenét kell használni óvatosan. A kiválasztott dalok, hogyan és hol a helyszínen zenét alkalmazunk, és az összeget a felhasználó ellenőrzése mind kritikus tényezők, amelyek hatnak, hogy vagy hozzon létre egy emlékezetes élményt, vagy kapcsolja ki a nézőt. Plusz, jó képek jó képek, vagy anélkül a zene, és egy rossz fotó nem lesz sokat segített egy dalt.
Mindez teszi a használatát zene rendkívül fontos és kényes alkalmazandó bármilyen esküvői fotós.
Zene Engedélyezési SZEMPONTOK
Azt gondolnánk, hogy a kreatív szakemberek esküvői fotósok lenne rendkívül érzékeny a szerzői jogokkal, de ez nem mindig van így. Valójában ez talán a leginkább bosszantó probléma, amikor a használó zenei webhelyeken, hiszen engedélyezési kereskedelmi dalokat a téma néhány összetett és nagy félreértés.
Ez létrehoz egy paradoxon, hogy vált igazi probléma: Míg a fotósok nagyon védik a képek, gyakran lesz spórol illegálisan és használni mindenféle magyarázattal, hogy használja a jogvédett dalok mások nem fizet nekik. Néhányan azt gondolják, hogy ha egy ügyfél vásárol CD-t vagy fizet egy iTunes letöltési, akkor a fotós a jogot, hogy a dal egy nyilvánosan megtekinthető diavetítést, hogy pár. Mások úgy vélik, hogy a kevesebb, mint 20 vagy 30 másodperces zenei klip megengedett.
Egyik ez helyes. Annak érdekében, hogy minden kereskedelmi zenei webhelyén, akkor kell engedélyt, hogy a művész, vagy az egyik legnagyobb zenei kiadói ügynökségek, az American Society of Zeneszerzők és Kiadók (ASCAP) vagy Broadcast Music Incorporated (BMI). Csak mostanában ezek a szervezetek kezdett kínálni engedélyezési modellek zenei használatát a weboldalakon található, valamint minden esetben a megállapodások némileg összetettek. (Lásd az oldalsávon végén ezt a cikket hasznosnak zenei engedélyezési linkek.)
Ha megy a maga útján anélkül, hogy megfelelő engedélyezés, akkor szembe egy kemény bírságot kezdve a sok ezer dollárt, attól függően, hogy a webhely forgalom és hogyan használják a jogvédett zene. A Recording Industry Association of America (RIAA) már nagyon agresszív az elmúlt néhány évben a pereli a zenei kalózkodás.
Texas, USA-alapú fotós Joseph Victor Stefanchik mondja, hogy beteg az esküvői fotósok sérti a szerzői jogokat. "Az emberek annyira őrült mintegy fenntartása saját szerzői a saját ügyfelek. Ők mind felborul, és tegye az egész fórumon. Aztán megfordulnak egy kis szünetet valakinek a szerzői jogait egy pillanat, "mondja. "Ha valaki tett egy példát megszegi ezt, azt várom, hogy mindezt illegális használata megszűnne."
"Néhány fotósok ez a furcsa, tévesen gondolat, hogy ők előmozdítva a zenész," folytatja. "Nem dolgozol ezeknek az embereknek. Ez a törvény már múlt, ez ki a kezét, és meg kell állítani. "
Általában a helyszínen, hogy önmagában nem közvetlenül bevételt, de egyszerűen támogatása a munkát, akkor most alkudnunk, amely magában foglalja az éves díj egy pár száz dollár plusz díjat, amely hány dalt, amit használ, hogy a felhasználó rendelkezik semmilyen ellenőrzést felette (kevesebb ellenőrzés olcsóbb), és hogy hány oldal megjelenés bejelentkezéskor minden évben.
"Azok számára, akik szeretnék, hogy a helyes dolgot, nehéz," mondja Mark Adams, a Georgia, USA-alapú WPJA tagja, aki használja kereskedelmi dalokat a weboldalon cége, Lacour. "Te nézd meg a fényképezés üzleti, voltak akkor megy online és letölthető valamit Getty típusának használatát akarsz, de a zene ez nem ilyen egyszerű."
Adams használ "ASCAP Kísérleti licencszerződés internetes oldalak és szolgáltatások" a zene az ő helyén. Az ára 288 $ évente, és lehetővé teszi, hogy bármit ASCAP katalógusában, amíg te nem eladja a terméket a dal maga, vagy amely lehetővé teszi a felhasználó kiválaszthatja zenemű hallható. Ez magában foglalja 365.000 "felhasználói környezetet" (ami nem lehet több, mint egy óra hosszú) évente.
BMI kínál hasonló engedélyt igénylő $ 299 éves díj, plusz egy díj összege 0,0004 cent oldalanként benyomást. Ez azt jelenti, hogy 100.000 oldal megjelenés során az év lenne a jelenleg kerülni a $ 299 plusz egy további 40 $. Ez ésszerűen hangzik, de a megállapodások korlátozó, számos feltételek és jelentési követelményeket, így ellenőrizni a ASCAP és a BMI weboldalak a legújabb információkat.
Beindítás saját zenét
A biztonságosabb, egyszerűbb és sokszor hatékonyabb megoldás, hogy megbízást a saját zene, elkerülve az esetleges jogi bonyodalmak, a hozzáadott kreatív lehetőséget, hogy egy teljesen egyedi felhasználói élményt.
Stefanchik megbízást egy klasszikusan képzett zongorista és zeneszerző dolgozik egy elektronikus billentyűzetet, hogy egyéni zenei az ő helyén. "Ezért, a miénk a zene," magyarázza. "Amikor bemutatjuk, hogy egy ügyfél, miután egy esküvő egy slide show, a zenész, hogy már bérelt ténylegesen láttam minden a képeket, és azt írja pontszám alapján azokat a képeket. Ő ad egy jó értelemben vett elején, közepén és végén; hogyan próbálunk egy történetet mesélnek el, a mélypontra került, és magasságra, így tényleg van értelme. Ez egy tökéletes, ahelyett, hogy egy véletlen dalt. "
Pennsylvania, USA-alapú WPJA tagja Joseph Gidjunis megbízást zenéket egy helyi banda, és tartalmazott egy linket nekik az ő helyén. Először vásárolta meg a jogokat több dalokat már rögzített. "Amikor elkezdtem azt akartam, hogy a zene és a pályák beszélt velem. Úgy éreztem, ők képviselték a stúdióban is. De azt is akartam, hogy valamit árnyaltabban. "Tehát, aki megbízta őket, hogy írjanak egy dalt kifejezetten az oldalon. Kifizette az átalánydíj a zenekar felülvizsgálata ő helyén, írni és felvenni a dalt, és korlátlan használatát.
"Soha nem akartam, hogy a dühös ügyvéd írni," Gidjunis államok.
MIKOR MUSIC hasznos?
Feltételezve, amit használ, hogy jogilag, hol és hogyan használja a zenét a honlapján további kritikus tényezők, amelyek akár tisztázása vagy sáros a mix.
Gidjunis megjegyzi, hogy a zene segít beállítani a hangulat, milyen érzelmi távlatokat Ön folytatja a fotós és mit remél közvetíteni a közönségnek. Úgy véli, hogy egy bizonyos ritmust, egy derűs barázda vagy egy klasszikus vagy hagyományos hang hozzá a tapasztalata.
"Lehet, hogy szeretné, hogy ez játszik, mielőtt egy képet még bukkan fel, hogy a látogató figyelmét," azt tanácsolja. "Azt akarod, hogy a ritmus megy, hogy úgy érzik, amit csak akarsz, hogy megtapasztalják."
A zene teljesen át az ő helyén, bár ő kezd gondolkodni, hogy vannak olyan részek, ahol talán nem játszhatnak. "Csend hozza létre saját tapasztalatai is," mondja. "Ez lehet, hogy egy másik élmény és idézik az érzelem, amit akar."
És ebben a korban, Stefanchik úgy véli, hogy egy multimédiás általában elvárható. "Ahogy a technológia fejlődik az emberek fognak szeretnék, hogy szórakozni még" jegyzi meg. "Hallod a zenét otthon, az autóban, a TV-ben és az interneten."
"A webhely most egy egész előadás," egyetért Gidjunis. "Nem lehet csak csinálni a képekkel egyedül, és a zene is elhelyezheti a képek fölött bizonyos ügyfelek számára. A zene jön be a fülüket, és a képek jönnek a szemükbe, akkor majd tudni mondani nekik "ez, kik vagyunk, és ez az, amit megpróbálunk megtenni a mai napon."
Még a zene önmagában nem teszi a fotós, és nem is lehet zavaró, hogy néhány. "A számítógépek szinte mindig némítva van, különösen akkor, ha pályázó helyszínek jelenleg felülvizsgálja a tagsági felvételét," állítja WPJA alapítója David Roberts. "Rájöttem, hogy a zene is olyan zavaró, mint a szöveg, mint egy fénykép, egy Photoshop-csípés vagy egyes esetekben a rossz feliratot. Imádom, amikor az erős képek csak önmagukért beszélnek. Csak azt akarom, hogy jó képeket. Időszak. Én vagyok az üzleti elősegítse a jó fotósok, hogy a lényeg itt. "Mégis, ő egyetért azzal, hogy a minőségi zene csak akkor lehet hatékony, amikor bemutatta a nagy fotózás.
Szabályozásával zenei élmény
Része a zene sikeresen szól kontroll, és mennyi kell adni a látogatók. Mennyibe felhasználói irányítást elég, vagy túl sok?
Gidjunis úgy véli, hogy a fotós generálja a tapasztalat, így elvileg a felett, hogy hogyan idézik érzelmeket a látogatókat. Egyszerűen fogalmazva, azt javasolja, minimális felhasználói irányítást. "Miközben tudják fordítani a zene-és kikapcsolása valószínűleg egy jó funkció, nem hiszem, hogy a felhasználónak kell, hogy ekkora befolyása a kezdeti webhely tapasztalat," tette hozzá. A fotós vagy a stúdióban kell diktálja az élmény, mint ők diktálják a képet, és az érzelem jön belőle. "
Saját webhelyére általában végighalad négy pálya, egy vezérlő, hogy megállítsák vagy továbbítsa előre a következő számra. "Talán már körülbelül 400 különböző képeket az oldalon, így szükségem van több zenét, hogy az emberek nem fog unatkozni hallgatja ugyanazt a dalt újra és újra," tette hozzá.
A nézők leszállás Adams Lacour helyszínen van lehetőség, hogy akár néma a dalokat, vagy hagyja őket játszani, valamint a választás csak rákattint a képgalériában, azaz a zene.
"A legtöbb látogató szeretne egy kicsit az ellenőrzés," mondja. Ők megy egy webhelyen a munka, és képes megnyitni váratlan, sőt megrendítő, hangos zene. Amikor megyek a weboldalakat és a zene elkezd játszani, én nem feltétlenül nézi a helyszínen egy olyan környezetben, ami elősegíti a vizuális tanulási, és az első dolog, amit csinálok keres a stop vagy szünet gombot. Nem akarom, hogy az első dolog, az emberek az oldalunkon van, hogy keres a némító gomb. "
Látogatók Adams site vegyenek részt a képeket, legalább egy-két dalt az egyes slideshow. "Amikor ilyen döntést hoznak, hogy kattintson a diavetítés, hogy ezen a ponton azt hiszem, a legtöbb ember hozzáértés ahhoz, hogy tudja, hogy megy, hogy a zene. És akkor meg tudja fogalmazni a fejhallgatót, vagy állítsa be a hangszórókat, és élvezze az élményt. "
Stefanchik rendszerint egy-két dalt az ő helyén. "Azt hiszem, egy hangerőszabályzó szól összes ellenőrzés nézők szüksége," ő álláspontja az. "Ha túl sok lehetőség akkor azokat inkább aggódnak a webhely navigációs mint a képeken kell őket nézi."
Azt mondja, szeretne látogatók megtapasztalják a nagy, tiszta képek és egyszerű navigáció, egy igazán édes dallamot játszik a háttérben. "Ez úgy fogja, hogy a hatodik vagy a hetedik érzékem-, hogy egész élmény, hogy te izgatott," magyarázza. "Lehet, hogy nem tudja, a pár Ádámtól, de te izgatott a képeket, azt gondolva," mit tud ez a fickó értünk? ""
A vizuális élmény
Mivel az érzelmi zene erejével, muszáj, hogy legyen óvatos kiválasztásában és használja, ha úgy dönt, hogy használni egyáltalán. Be kell, hogy legyen átgondolt és céltudatos, amit úgy dönt, hogy nem, hogy pozitív hatással van, és hogy ez nem von le az élményt próbál nyújtani.
Ha használja a zenét, győződjön meg róla, ezzel jogilag, és következetesen. "Maradj távol megy egy népszerű útja csak azért, mert népszerű," Gidjunis ajánlja. "Találni valamit, ami több egyedi, hogy a webhely és a botot, hogy. Tudom, hogy sok fotós fog változni a zene szinte havonta. Azt tapasztaltam, hogy a vezetése egységesebb hangon, miközben hozzátéve, hogy a helyszínen, képes voltam közvetíteni ugyanaz a tapasztalat, hogy az ügyfelek minden évben, és ők is jönnek vissza, és azt mondják, "Ó, igen emlékszem ezt a dalt." "
Megosztás a facebookon